Påsk

Påsken är en av de bästa helgerna men det har inte känts som Påsk i helgen, det är första påsken jag inte är hemma i Lansjärv vilket självklart känts tråkigt. Påsken började med besvikelsen att jag för tolfte dagen på rad var tvungen att jobba. Behövde i alla fall inte jobba heldag på långfredag så jag gick en sväng i Hagaparken när jag kom hem och åkte sedan och tränade med Camilla. Kedja lite och tränade rutan, kryp, fjärr och vittring. Rutan kändes bra. Jag fick stopp på Doc så att han hamnade fint mitt i rutan och inte bakom. Efter träningen åkte jag hem och gjorde mig iordning för påskmiddag med Camilla och Hebbe hos Peter. Det var trevligt och framförallt väldigt gott! Det blev en tidigt kväll vilket kändes skönt. På lördag förmiddag hämtade jag mamma på Arlanda. Vi gick till Hagaparken och promenerade och satt sen utanför Fjärilshuset och åt lunch i solen.

Killarna gillar pinnar

Stora pinnar ska det vara!

Lunch vid Fjärilshuset

Dalton ylar vid Råstasjön
Idag har jag skjutsat mamma till Arlanda. Innan dess var vi till Ulriksdals slottsträdgård och tittade på de fina blommorna och åt god lunch. Efter det åkte jag till klubben promenerade först och tränade sen lydnad. Kedjade lite lägre. Doc saknade lite engagemang och satte sig upp från krypet. Sådär känsla. Tränade lite allt möljigt efteråt och det kändes bra. Camilla och jag  tog en gemensam promenad. Jag avlastade Camilla och böt bort Dalton mot två söta tjejer. Aussietrion drev med mig och härjade med pinnar, trasslade in sig och gick alla tre på olika sidor och träd. Dalton gick nöjt själv med Camilla.


Camilla och Dalton

Den busiga aussietrion

Nu ska jag fortsätta njuta av blåbärs jokk och torkat renkött (färdig skuret från pappa, så bortskämd är jag!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0