Tisdagsblogg

Det har varit mycket i tankarna på sistone. Dalton är inte i sitt bästa skick just nu. För två veckor sedan började han släpa på vänster fram och baktass. Släpandet varade bara i några minuter men tankarna hann bli många och jag kände mig alldeles kall inombords. Tänkte direkt på en hjärnblödning men det släppte fort och sen såg jag bara lite trötthet i baken. Samma sak upprepade sig några dagar senare men då bara släp med baktassar plus att det höll  i sig längre. Skramlat ihop smärtstillande som han går på nu. Måste ta mig till en veterinär men mitt i årsbokslut känns det inte lämpligt med ledighet. Får ta det efter påsk när det lugnat sig. Nu när han går på smärtstillande och jag har trappat ner promenaderna verkar han bättre. Det är förmodligen hans spondylos och artros som med åldern nu blivit värre. Mitt hjärta blir faktiskt 9år om några dagar. Han börjar bli gammal och måste då få ta det lugnare även om det är lite svårt att acceptera.

 

 

Doc och jag tränar på och det känns som att det går framåt. Fjärren har faktiskt släppt och igår gjorde vi en låsningsfri fjärr med på 15 meter. Vilket för några veckor sen kändes omöjligt. Vi har varit till Anne Dahlin och fått bra tips som vanligt. Anne är som en idé spruta som alltid har bra tips att komma med. Jag fick tips på hur jag kan träna stadga i ställandet på inkallningen, ingångar på plan och tips på hur jag ska hantera Doc´s låsningar. Svårigheten för mig är som det alltid varit att få till helhets träning även om det blivit bättre på sistone så fastnar jag lätt med att träna detaljer och förbereder Doc  för dåligt för tävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0