Tisdagsregn och onsdagstrevligheter

I tisdagskväll gjorde vår favorittjej Choice oss sällskap till klubben. Choice såg bedrövad ut över att behöva umgås med killarna. För att när kopplet åkte av förtrycka Doc som först fick springa för sitt liv sen efter bassning inte våga springa alls. Bra för Doc att bli nedtagen på jorden.  ;) Vi tränade lite snabbt i regn rusket. Doc och Choice fick turas om medan jag försökte muta Dalton till att vara tyst och snäll. Först platssittning och liggning. Duktiga två. Sen hopp, apport och kryp för båda. Det var kul att träna med Choice och nyttigt för Doc att behöva ligga och vänta på sin tur.

 

Idag har vi spenderat kvällen på klubben igen. Först skotträning. Platsliggning med fyra tre andra hundar. Doc låg bra. Sen budföring. Sist gick det inte bra men idag sprang Doc som en liten kanonkula på båda sträckorna. Sen träningstävlade vi, vi var totalt 7 ekipage som hjälptes åt med kommendering. Doc och jag körde ff, sättande, inkallning och rutan. Jag kunde inte hålla mig från att belöna efter vändningar på stället då de var så bra. Sättandet gick bra. Segt ställande på inkallningen men inga låsningar. Rutan kändes toppen. En riktigt trevlig kväll. Duktig hundunge och trevligt sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0