Trio

I veckan har vi tränat mycket lydnad. I måndags tränade Sofie och jag lydnad i Frösunda. Jag hämta Choice som gjorde oss sällskap för kvällen. Jag gillar verkligen Choice! Så lättsam att ha och göra med, när vi går promenad är hon så lugn och lydig(till skillnad från Doc). Fokus för kvällen låg på lägrelydnaden. Jag kedjade med både Doc och Choice, båda var fokuserade och duktiga. Doc blir taggad av att ha konkurrens och vill verkligen inte göra fel. Sen tränade jag framförgående, ligg, apport och kryp med båda och fjärr med Doc. Det är kul att träna med båda småttingarna.

 

I tisdags tränade vi i Frösunda igen. Camilla var också med men jag stod för den mesta träningen. Camilla blev nervös då hon fick mail att Choice och jag kommit med lägre spår i Uppsala. Fokuserad träning med en kedja och sen moment duttande. Det mesta gick bra men Choice krypet gav oss gråa hår.

I onsdags jobbade jag halvdag för att ägna eftermiddagen åt veterinärbesök med Dalton och frisörtid för mig. Dalton har inte varit fräsch på sistone så ett besök hos Annica var nödvändigt. Dalton var stressad och osäker och gör som han alltid gör. Skäller och wouar  och härjar runt. Annica kände igenom och konstaterad en neurologisk skada som påverkar vänster bak och ryggont. Mest troligt diskbråck. Vi pratade om vad man ska göra. Skönt med en veterinär som Annica som inte prackar på dyra operationer utan har en sund inställning. Dalton fick smärtstillande, han ska gå så mycket som han orkar och vill. Han kommer förmodligen att få äta smärtstillande resten av livet. Jag hoppas han blir piggare nu när han får smärtstillande för han har varit så trött och slut nu de sista dagarna. Det gör ont i hjärtat.

 
Dalton i en buske

På kvällen var det skotträning och tävlingsträning på klubben. Doc låg lugnt och fint på platsen och sprang bra på budföringen. Jag körde budföring med Choice också och det var inga konstigheter. Träningstävlade med Choice och Doc. Doc gick bra i linförigheten men strulade lite i framförgående och kryp. Apporteringen gick bra. Choice gick fin linförighet. Sprang bra på inkallningen, apporterade fint men ställde sig upp från läggandet. Avslutade med lite träning, Choice läggande och hopp och Doc hopp och fjärr. En bra kväll helt enkelt!

 
Doc får inte komma upp ur vattnet

Lite lydnadsträning med Doc och Choice har hunnits med ikväll också. Duktiga hundar ikväll också. Ett gäng kursare huserade på andra delen av planen, de var ganska ljudliga men varken Doc eller Choice stördes av dem. Lyckad träning men Choice kändes lite smått loj. Nu tror jag vi har gjort det vi kan inför söndag så det får bli lydnadsvila fram tills dess för Choice.

Imorgon kommer Sanna och Doc´s syster Misty och bor med oss över helgen då de ska tävla agility.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0