Mästerkock?


Finaste kissen


En bra helg är nu över. Började fredagen med (först jobb så klart) klubben och lydnadsträning med Sofie. Vi körde strukturerat med en hund i taget. Jag kommer inte ihåg i detalj hur det gick men Doc ville gärna låste lite på att Sofie gick med en liten lapp i handen.  Tror inte det kändes så bra överlag. Efter lite tvättstuga gick killarna och jag över till Johan och Sofie, surrade strunt, åt dipp och morötter och drack lite vin. På lördag åkte Sofie, Johan, Camilla och jag ut till Bogesundslandet för spår. Medan jag la Tristans spår hörde jag skott. Fick lite lätt panik och traskade på i god tak och bytte riktning ner mot vägen. Träffade en man på parkeringen som bekräftade att de jagade i skogen men lugnade (?) med att det bara var hagel. Nåja, ingen blev skjuten och alla hundar var duktiga. Doc gick motiverat med bra drag i linan. Han plockade alla pinnar utom slutet fint. Skönt att höstens missande av pinnar verkar vara över. Doc brukar alltid få med sig pinnarna hem men missade flera pinnar de få gånger vi spårade i höstas. Dalton gick ett godisspår. Han gick lugnt och fint och tyckte det var kul. Dalton fick leka med Tristans grymtande leksaksgris. Han var alldeles busig! Gullhunden! Planen var att sedan åka till DTBK och träna lydnad men det blev så väldigt kallt att jag var tvungen att skippa det. Åkte istället och köpte nya koppel i Arninge centrum. Daltons gick sönder i julas och Sofie har tjatat sen i våras att jag måste köpa nya.

 

Busig Dalton

 

 

 

Dalton spårar

 

På lördagkväll stod jag för matlagning för spårgånget. Jag lagade citronrisotto med kallrökt lax och till efterrätt panacotta med hallon och polka. Det var trevligt fram till att jag skulle gå och lägga mig och började må illa. Låg och mådde illa och skakade i några timmar innan jag kunde somna. Tydligen mådde inte Camilla heller så prima. Fint att matförgifta sina gäster (Malin, du hade tur som anslöt efter middagen :P). Man måste göra nåt speciellt för att göra sina bjudningar minnesvärda.

 

Söndagen började med välbehövlig sovmorgon efter nattens bravader. Åkte sen till klubben. Promenerade med Camilla och tränade sen lite lydnad. Vittringen börjar arta sig ( i alla fall för Doc, jag har fortfarande svårt att komma ihåg vilken pinne som är min). Johan och Sofie hjälpte mig med lastgaller och mellanvägg till bilen så nu har killarna ordning i bilen. Dalton är inte så nöjd då den nya mellanväggen inte är förhandlingsbar. Den förra kunde han trycka lite åt sidan till sin fördel.

Doc ligger och väntar på Hagaparkpromenad medan Johan hjälper mig med lastgalret i bilen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det var nog tur ja ;)

2012-01-17 @ 21:16:28
URL: http://difloydsfiesta.wordpress.com
Postat av: Malin

Det var nog tur ja ;)

2012-01-17 @ 21:18:11
URL: http://difloydsfiesta.wordpress.com
Postat av: Sofie

Fast jag och Johan blev inte matförgiftade iaf, alltid något! Och det var dessutom gott :)

2012-01-17 @ 22:21:20
URL: http://aussiemonster.wordpress.com
Postat av: Lisa

Haha, lastgallret som numera inte är förhandlingsbart... stackars dalton!! ;D



Saknar gänget, men snart är vi skabbfria (detta är sista isolerade veckan, wiee!) och dessutom är planen att jag bara ska jobba varannan helg i februari. Så då vill vi gästa solnagänget!!

2012-01-17 @ 23:30:57
URL: http://lisak.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0