bruksat

Idag har killarna och jag varit och spårat med Camilla och Jocke. Camilla la ett spår till Doc, 700m och mycket pinnar. Doc spårade riktigt bra. Men spårstarterna är inte bra. Doc är alldeles för fjesig och har lite svårt att fästa på spåret. Så nästa gång får vi köra spårstarter. Dalton gick godisspår med Chenin. Dalton älskar att gå godisspår, leta mat är  hans grej. Efter spåren la vi platsliggning medan Jocke sköt tre skott. För första gången låg Doc med skytten bakom och det gick riktigt bra. Efter skogen åkte jag till Dtbk för att träna hopp-apport. Då apporten låg hemma blev det istället, rutan, fjärr och hopp. Doc var alldeles för trött för att göra fjärrskiften utan låsningar men kunde springa fort till rutan och hoppa över hindret. Jag har suttit och kollat tävlingskalender och känner mig riktigt tävlingssugen. Vi har en del att träna på innan vi kan starta trean och lägre. Det svagaste momentet är helt klart fjärren. Platsliggning med skott och sittande i grupp behöver vi bara lite mer rutin i. Så imorgon skotträning och lydnadsträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0