måndagslydnad.

Jag kände mig galet trött på jobbet i måndags, gick in i andra andningen efter jobbet och hann med väldigt mycket. Handlade mat och åt. Sen åkte jag till klubben. Gick promenad med killarna. Doc badade i Igelbäcken som vanligt. Dalton rullade i gräset. Lycka! Det var nästintill folktomt på klubben. Jag förstår inte varför. Det är nu det är som finast.


Camilla hjälpte mig strukturera upp tre kedjor via whatsapp. Jag tycker det är så svårt! Rutan har strulat efter tävlingen så det fick bli fokus på att lägga upp det bra utifrån den. Började med att kedja trean minus rutan. Jag fick bryta ff två gången då Doc var ofokuserad. Det var en flatte i fårhagen bredvid som sprang mot stängslet och det var svårt att inte titta på. Annars gick Doc bra i ff, fina stegförflyttningar och vändningar på stället. Jag hade velat ha lite mer attityd. Sättandet var lite segt (jag glömde förbereda), inkallning, hopp-apport och metallen bra. Vittringen gick sådär, Doc letade bra och tog rätt pinne men släppte den vid ingången. Han håller pinnen dåligt, har lätt att tugga och kan släppa vid ingången. Tips emottages gärna. Jag har plockat ut apporteringen och tränat det separat men har svårt att få till det. Är väl bara att nöta på antar jag. Fjärren var låsningsfri men minst två felaktiga skiften och dåliga sitt. Träna träna!


Nästa kedja, kort ff, sättande, hopp-apport och rutan. Belönade rutan. Kändes bra. Sista kedjan, rutan, metall och fjärr där jag belönade första skiftet. Kändes bra. Körde gruppmomenten med mycket störning då det nu var en riesen och rottis som  rusade runt och sprang  och spände sig mot Doc på andra sidan stängslet. Duktig liten! Han sitter mycket mer fokuserat nu när jag börjat belöna hos mig.


Jag hann borsta igenom båda killarna. De fäller vansinnigt mycket, speciellt Dalton. Doc blir bara ful och fluffig när man borstar honom medan Dalton blir så himla fin, alldeles glansig.

När jag kom hem plockade jag till  och dammsög. Ett tips till alla som tycker det är jobbigt att städa är att bo utan möbler. Det blir mycket lättare att städa då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0