Skott och träningstävling

I onsdags var det skotträning och träningstävling på klubben som vanligt. Camilla och ja gick promenad innan och träffade på en lite huggorm. Usch! Vi höll på att missa skotten men hann precis. Doc låg platsliggning, jag stod ganska nära då det kändes som att det var längesen han låg  med skott. Han låg bredvid en Riesen som gick upp flera gånger men han låg fint. Sen träningstävlade vi. Doc och jag hamnade i en grupp utan några av de vanliga träningskompisarna. Trevligt med nya bekantskaper och bra för Doc med nya hundar och människor. Först gruppmoment. Doc satt bra i en minut och låg fin plats med mig dold. Sen körde vi ff inkallning, rutan och vittring. Jag hade bestämde mig för att belöna i alla moment för att få en bra känsla med kommendering inför helgen. Han gick fint i ff, gjorde bra inkallning trots att han blev lite störd när han satt och väntade på kommando, rutan sprang han till efter omskick, vittringen var inte den bästa men helt ok. Även om alla moment inte var super kändes det riktigt bra. Doc var fokuserad och hade bra attityd. Kändes som ett bra genrep inför tävling.

 

På torsdag hade vi sommarfest med jobbet så killarna fick vara med Camilla. De skötte sig enligt uppgift bra. Jag hämtade dem efter en trevlig kväll och promenerade hemåt. Tack för hjälpen Camilla.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0