Tävling, flyttpackning och småttingar som dejtar



I lördags debuterade Doc och jag i trean. Det började med dubbla nollor på gruppmomenten vilket kändes jätte tråkigt. Doc la sig på sittandet och det är väl en sak men det kändes inte alls kul att han låg ca 5m framför de andra hundarna när jag kom tillbaka. Han kändes orolig efter sittandet men han brukar alltid ligga. Det var lite svårt att ladda om inför lydnaden. Jag ville inte bryta då jag vill se hur momenten fungerar på tävling. Vi gick in på plan med en bra känsla och behöll den hela programmet. Så jag är faktiskt ändå nöjd med tävlingen. Betygen ska tas med en liten nypa salt, lite generösa tycker jag nog att de är.



Doc och Choice dejatde på lördag eftermiddag så nu väntar vi med spänning på att se om våra småttingar får smått. Jag tror det blir trevliga små med stora öron men fina insidor :)






Idag har det varit en väldigt vacker försommardag. Killarna och jag började dagen med en promenad i Hagaparken. Mycket folk var ute i det fina vädret. Vi hittade en glänta i solen på en kulle där båda killarna fick en ordentlig genomgång med borste. Dalton låg och solade medan jag borstade Doc och Doc låg och spanade på alla som gick förbi när jag borstade Dalton. Dalton älskar att sola och Doc älskar att titta på saker.Sen åkte vi till klubben. Började med platsligging med tre labbar. Kändes som vanligt. Tränade igenom det mesta i trean. Doc kändes lite trött av värmen men var ändå dukig. Avslutade med platssittning och platsliggning med en blandis osm tävlade med oss dagen innan. Båda två satt och låg fint.





Doc söker sig till skuggan medan Dalton vill ligga i solen.




Har börjat flyttpacka också. Vilket blev känslomässigt jobbigt. Det blev definitivt. Många tankar och många fina människor som jag flyttar ifrån och det känns väldigt jobbigt. 


Mysigaste och finaste kissen som får alldeles för lite utrymme i bloggen.


Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen! Ska Doc bli pappa :)!?

2012-05-14 @ 00:11:08
URL: http://k9konsulten.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja, vi håller tummarna för det. :)



Men då kanske jag inte kan kalla honom lillis längre :(

2012-05-14 @ 20:52:54
Postat av: Lisa

Såååå spännande med valparna!!

2012-05-15 @ 23:05:06
URL: http://lisak.wordpress.com
Postat av: åsah

spännande med valpisar!! var ska du flytta??

2012-05-16 @ 08:24:12
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/
Postat av: Anna

Jag ska flytta till Luleå Åsah :)

2012-05-16 @ 12:30:42
Postat av: åsah

är det sant?! galet!! vad ska du göra där? ja, return to the north..

2012-05-19 @ 08:33:48
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ja, galet! Jakob fick jobb där för ett år sen. Det är lite för jobbigt att vara ifrån varandra helt enkelt.

2012-05-19 @ 16:27:09
Postat av: Marie L

Vilka fina poäng (förutom nolorna förstås;-)). Spånnande att Doc ska bli papps oxå. Lycka till I lule och glöm inte att komma ner o hälsa på! Kommer du till aussielägret förresten?

2012-05-22 @ 20:32:30
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Anna

Tack Marie! Ja, de där jäkla nollorna ;)



Jag måste komma ner och hälsa på valparna, sen för lite tränings/tävlingshelger och så. Det har jag lovat att jag ska göra! Jag kommer inte till aussielägret i år. Det blir lite tajt ekonomiskt då det blir lite glapp mellan mitt nuvarande och nästa jobb. Men nästa! :)

2012-05-22 @ 22:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0